Samenwerking Diabetesvereniging Nederland

Diabetesvereniging Nederland (DVN) en Colgate-Palmolive Nederland, met het mondverzorgingsmerk meridol®, zijn vanaf maandag 18 maart 2019 maatschappelijk partners. Met dit partnerschap wordt het gezamenlijk belang van goede mondzorg bij de groeiende groep mensen met diabetes in Nederland onder de aandacht gebracht.
Diabetes heeft een negatief effect op de weerstand waardoor bacteriën in de tandplak zich sneller kunnen vermenigvuldigen. Daarbij zorgt medicatie voor een droge mond en daardoor voor een minder goede afweer tegen bacteriën. Meer kans dus op een tandvleesontsteking. Daarnaast herstellen wondjes en ontstekingen bij diabetes vaak minder goed. Tandvleesontsteking kan een negatief effect hebben op diabetes doordat bloedsuikerwaarden lastiger te regelen zijn. Goede mondzorg is voor mensen met diabetes dan ook extra belangrijk en kan problemen helpen voorkomen!

Deze samenwerking tussen Colgate-Palmolive en Diabetesvereniging Nederland zal in 2019 op verschillende manieren zichtbaar zijn. Van display op winkelvloer tot artikelen in Diabc magazine (het ledenblad van DVN). Tevens wordt er aandacht aan dit partnerschap gegeven tijdens Colgate-Palmolive activiteiten voor mondzorgprofessionals om ook op deze manier extra aandacht te bewerkstelligen voor het belang van goede mondzorg.
Diabetesvereniging Nederland is een actieve patiëntenorganisatie voor alle mensen met diabetes. Doelstelling is om voluit te kunnen leven met diabetes en tevens het versterken van de positie van de patiënt. Dit doen zij met een uitgebreid dienstenpakket, deskundig advies en het behartigen van de belangen van mensen met diabetes in gesprek en onderhandeling met overheid, zorgverzekeraars, zorgprofessionals, leveranciers en andere (diabetes)organisaties. Kijk voor meer informatie over diabetes en mondzorg op www.dvn.nl/mondzorg.

Colgate-Palmolive is wereldwijde producent van bekende consumentenmerken en daarbinnen marktleider in oral care en is daarmee sterk betrokken bij het verbeteren van mondgezondheid. Colgate-Palmolive vermarkt toonaangevende mondverzorgingsmerken waaronder Colgate®, elmex®, Duraphat® en meridol® . meridol® heeft binnen haar range o.a. een tandpasta die met haar anti-bacteriële werking kwetsbaar tandvlees helpt te versterken. Kijk voor meer informatie over meridol® op www.meridol.nl.
Voor meer informatie mail naar: profdental_nl@colpal.com